obvestilo javnosti
SPOROČILA ZA JAVNOST

Začel je delovati klicni center za prevoze na klic za gibalno ovirane osebe

Ljubljana, 12. 9. 2024 – Danes je pod okriljem Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) začel delovati klicni center, ki bo v naslednjih petih mesecih pilotno testiral urejanje prevozov na klic za gibalno ovirane osebe v občini Ljubljana in Maribor, ki za gibanje uporabljajo različne tehnične pripomočke. Prevoze na klic bodo lahko koristili za vse namene voženj, prioritetno pa za urejanje zdravstvenih zadev, upravnih postopkov in drugih nujnih opravil.

DUJPP je v sklopu projekta Prostorska podatkovna podpora upravljanju javnega potniškega prometa – Invalidi v javnem potniškem prometu, ki ga od leta 2022 izvaja Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, prevzel v izvajanje pilotno testiranje prevozov na klic, ki bo, v sodelovanju z izbranim izvajalcem Nacionalnim svetom invalidskih organizacij Slovenije, potekalo od 12. 9. 2024 do 12. 2. 2025.

S posluhom za potrebe potnikov
Mobilnost je pomemben vidik življenja za vse skupine prebivalstva. To velja tudi za invalide, za katere pa je mobilnost v urbanem okolju lahko še posebej zahtevna aktivnost. Ti posamezniki se lahko soočajo s fizičnimi ali kognitivnimi ovirami, ki jim otežujejo ali onemogočajo uporabo javnega prevoza ali samostojno vožnjo. Zagotavljanje fizične dostopnosti grajenega okolja, objektov in infrastrukture javnega prevoza je predpogoj za spodbujanje neodvisnega gibanja in mobilnosti invalidov ter njihovo polno vključevanje v družbeno življenje.

Organizacija prevozov na klic je za osebe z različnimi invalidnostmi zahteven izziv. Z zagotavljanjem prilagodljivih in zanesljivih možnosti prevoza za invalide posegamo v več segmentov, ki obsegajo dostopnost postaj, postajališč in okolice, prilagoditev prevoznih sredstev, izobraževanje kadrov za ustrezno podporo mobilnosti, idr. »Zato je potrebno to vrsto prevoza uvajati postopoma in ga najprej uvesti testno na omejenem območju. Ugotovitve testa bodo ključni korak k uresničevanju cilja vzpostavitve modela prevoza na klic za območje celotne Slovenije, s ciljem dolgoročnega izvajanja,« je povedal Miran Sečki, direktor DUJPP.

Kaj omogoča prevoz na klic?
Prevoz na klic omogoča prevoz oseb od začetne do končne točke potovanja, pri čemer morata obe točki ležati znotraj prometnega gravitacijskega območja v Ljubljani in Mariboru, ki ga pokriva klicni center, vendar končna točka ne sme biti oddaljena več kot 50 km od začetne točke. V primeru, da potnik potuje izven tega območja, storitev omogoča prevoz do najbližje dostopne postaje javnega potniškega prometa. To potnikom omogoča nadaljevanje poti z drugimi oblikami javnega prevoza, kar povečuje njihovo mobilnost in dostop do širšega območja.

Kako naročim prevoz?
Sprejem klicev in koordinacija prevozov poteka preko klicnega centra na telefonski številki 051 266 377, in sicer od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 8. in 14. uro in preko elektronskega naslova: prevozinaklic@dujpp.si.

Naročilo prevoza mora biti izvedeno preko klicnega centra vsaj 24 ur prej. V primeru prostih kapacitet se prevoz lahko izvede tudi ob naročilu, katerega čas naročila je bil manj kot 24 ur pred odhodom.

Prevozi se izvajajo od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 7. in 22. uro.


Pojasnila o nastalih težavah s prevozi

Ljubljana, 6. 9. 2024 – Z uvedbo režima novega letnega voznega reda avtobusov v medkrajevnem javnem potniškem prometu, ki je stopil v veljavo s 1. 9. 2024, so v Družbi za upravljanje javnega potniškega (DUJPP) ugotovili, da se koncesionarji na izvajanje prevozov niso pripravili, kot so to zagotovili po pogodbi. Zaradi tega so danes v DUJPP ves čas v stiku s šolami in občinami, v reševanju problemov, ki so nastali zaradi samovolje koncesionarjev, in sporočajo, da bodo naredili vse, da se težave v najkrajšem možnem času razrešijo. Vsem uporabnikom se za nastale nevšečnosti opravičujejo.

V DUJPP se po uvedbi novega režima voznih redov dnevno soočajo s težavami in odstopanji, nastalimi iz strani koncesionarjev v neizvrševanju pogodbe. DUJPP nastale situacije skozi dialog z lokalnimi skupnostmi in šolami, in na pobude potnikov, dnevno rešuje in odstopanja aktivno korigira, na način, da v dogovoru s koncesionarji, slednji izboljšave takoj uvajajo.

Zaradi netočnih navedb in zavajanja javnosti iz strani koncesionarjev, ki v komunikaciji s potniki krivdo za nastale težave z voznimi redi in izvajanje linij prenašajo na DUJPP, se v DUJPP na nastalo situacijo odzivajo s pojasnili o nastalih težavah. Obenem se za nastale nevšečnosti vsem uporabnikom tudi opravičujejo.

Neizvrševanja pogodbe iz strani koncesionarjev so se v DUJPP lotili skozi nadzor poslovanja in terenske kontrole, ki jim bodo sledile finančne sankcije, v vrednosti 1.000 evrov za neopravljeno storitev. Po potrebi lahko uvedejo tudi inšpekcijske preglede.

Zakaj v državi potrebujemo nov režim voznih redov?
Vzpostavitev novega režima voznih redov je bila nujna zaradi zagotavljanja standardov dostopnosti do javnega potniškega prometa za vse prebivalce Slovenije. Stanje javnega potniškega prometa v Sloveniji je danes v močnem razvojnem zaostanku, poleg slabe pokritosti standardov dostopnosti, pa danes najbolj izstopa odsotnost vlaganja v sodobne informacijske rešitve. Prav tako se sistem upravljanja ni nadgrajeval in izboljševal že tri desetletja, prenova pa je bila nujna tudi glede na smernice Evropske unije.

Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) smo leta 2022 v Sloveniji področje sistemsko uredili. Država, lokalne skupnosti, potniki in izvajalci koncesij so z DUJPP – po vzoru zahodno evropskih držav, pridobili sogovornika na enem mestu, v eni pravni osebi.

V skladu z zahtevami Evropske unije, ki od držav članic zahteva izvedbo konkurenčnega javnega postopka za izvajanje medkrajevnega avtobusnega javnega potniškega prometa smo v ta namen v državi, z ustanovitvijo DUJPP, najprej sistemsko uredili upravljanje področja, ki je po novem tri nivojsko. Nato smo javni postopek izpeljali v skladu z EU zahtevami, in ga spomladi 2023 zaključili. Pred tem je država koncesije s prevozniki podpisovala neposredno, in s tem na nek način tudi manj pregledno.

Zakaj je z uvedbo novega režima voznih redov prišlo do težav v prevozih?
Že prvi dan uvedbe novega režima voznih redov so v DUJPP začeli ugotavljati, da se koncesionarji niso pripravili, kot so po pogodbi zagotovili, in da marsikje niso pravilno postavili ur odhodov, kaj šele, da bi jih uskladili s šolami. V DUJPP so bili zavedeni, saj so menili, da so koncesionarji vozne rede dobro zastavili in da so nanje dobro pripravljeni.

Ali so bile težave pričakovane?
Ob uvedbi novega voznega reda so v DUJPP odzive lokalnih skupnosti in potnikov s predlogi za izboljšave v manjšem obsegu pričakovali, vendar se je situacija z zadovoljstvom po uvedbi izkazala, da je odklonov in težav več, zato v DUJPP poudarjeno pojasnjujejo, da spremembe z izboljšavami, kjer so potrebne, uvedejo takoj. Na vsako situacijo, ki se v dnevih po uvedbi pokaže kot pomanjkljiva, takoj odreagirajo in jih skupaj s prevozniki odpravljajo.

Kdaj bodo težave rešene in korekcije voznih redov uvedene?
Vse težave bodo rešene v naslednjem tednu, zadnje korekcije pa najkasneje do konca tega meseca. Do danes so odpravili že vse pomanjkljivosti s premajhno kapaciteto avtobusov, sproti korigirajo in urejajo število dodatnih voženj ali novih ur odhodov. Usklajujejo se z občinami, s šolskimi centri in združenjem ravnateljev.

Kako se v DUJPP odzivajo na pobude in pritožbe potnikov?
Spremembe in izboljšave uvajajo v odzivanju na pobude in predloge lokalnih skupnosti in potnikov, ki jih ti DUJPP sporočijo preko elektronske pošte info@dujpp.si ali telefona 080 45 77 ter 031 333 535 . V DUJPP vsak predlog zavedejo, obdelajo in po potrebi uvedejo izboljšave, prav tako zavedejo vsako pritožbo, ki jo prejmejo na elektronski naslov pohvale-pritozbe@dujpp.si, preverijo navedbe in po potrebi uvedejo ukrepe.

Ali se kršitve sankcionira?
V DUJPP pritožbe obravnavata službi prometa in nadzora, ki v skladu s koncesijsko pogodbo ukrepata tudi s kontrolami na terenu in pogodbenimi sankcijami. Po pogodbi je znesek kazni za neopravljeno storitev 1.000 evrov. Poleg nadzora na terenu DUJPP po potrebi angažira tudi inšpektorje.

Kako so nastali novi vozni redi?
Novi vozni redi, linije in frekvence odhodov, vključno s številom avtobusov, so usklajeni s koncesionarji avtobusnih prevozov na podlagi njihovih izhodišč in izkušenj, z upoštevanjem dosedanjih dobrih praks in tradicije (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajeni in izboljšani na podlagi prometne študije, ki so jo pripravili na Ministrstvu za okolje, prostor in energijo, v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe javnega potniškega prometa, usklajevanja z železniškimi voznimi redi ter potrebami potnikov in naseljenostjo. Te izboljšave so prinesle večji standard dostopnosti, je pa nekatere potnike zmotilo, ker so z uvedbo večanja dostopnosti nekatere linije izboljšane s postanki na več postajah in z medregijskimi prestopi.

Kakšnim smernicam se je sledilo pri pripravi novih voznih redov?
Sledilo se je smernicam, da se obstoječe, dobre, vozne rede ohrani in stanje zgolj nadgradi, razširi. Tako so se z novimi voznimi redi koncesionarji pogodbeno zavezali, da od 1. 7. 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-% povečanja voženj po celi Sloveniji. Cilj izboljšav je, da se z obogateno ponudbo intervalnih in direktnih linij, prevozov v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, hitrih relacij s krajšim potovalnim časom ter linij, ki upoštevajo tudi vozne rede železniškega potniškega prometa, k večji uporabi javnega potniškega prometa privabi še več prebivalcev.

Kako so avtobusne linije danes izboljšane?
Z uvedbo novega režima voznih redov se je v večanju standarda dostopnosti medregijske direktne linije nadgradilo s postanki na več postajah in medregijskimi prestopi – nadomestili so jih bogati intervalni vozni redi. Uvedene izboljšave V DUJPP spremljajo in jih bodo v korelaciji s številom prebivalstva, prometnimi tokovi in zasedenostjo ter pobudami potnikov in lokalnih skupnosti, še izboljševali. Pri tem se upošteva tudi pobude potnikov.

Ali se je vozne rede usklajevalo s šolami?
Na očitek srednjih šol o pomanjkljivi komunikaciji ob prenavljanju voznih redov v DUJPP odgovarjajo, da so skupnost občin z novimi voznimi redi seznanili že pred poletnimi počitnicami. Koncesionarji pa so bili tisti, ki so DUJPP predstavili aktualno situacijo in jim dali smernice za končno oblikovanje voznih redov. Prav tako so bili že več mesecev pred posredovanjem voznih redov na skupnost občin prav koncesionarji tisti, ki so v pripravo podrobnih voznih redov vključevali tudi upoštevanje šolskih urnikov.

Kako situacijo s šolami rešujete danes?
Z ugotovitvijo, da koncesionarji niso imeli celotnega pregleda potreb šolskih poti, ki so del medkrajevnega JPP in da marsikatera občina povabilo DUJPP k pregledu voznih redov za svoje okoliše tega niso naredile, pomeni, da se angažma izvaja sedaj. Korekcije se uvajajo v savinjski, posavski in notranjsko kraški regiji. Na težave pri prevozu dijakov so se v DUJPP odzvali s pozivanjem prevoznikov k uskladitvi ter takojšnjim odreagiranjem in jih sedaj s prevozniki tudi odpravljajo.

Kako DUJPP postopa v reševanju težav?
V DUJPP takoj odreagirajo na vsako zaznano situacijo in jih skupaj s prevozniki odpravljajo. Vsako pisno ali telefonsko pritožbo obdelajo, preverijo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami. Takoj se odzovejo tudi na pozive lokalnih skupnosti v zagotovitvi najkrajšega možnega časa ureditve težav s prevozi. Te dni tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev na terenu, ter terenskim delom kontrolorjev iz nadzora poslovanja.

Kakšen je odzivni čas na pobude in pritožbe potnikov?
Potnik je v središču poslanstva družbe DUJPP. V DUJPP vsakemu potniku zagotovijo odgovor na njegova vprašanja, vendar potnike v tem obdobju prosijo za razumevanje, da vsem ne morejo takoj odgovoriti na e-poštna sporočila ali telefonske klice, jih pa vse obdelajo, preverjajo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami.

Kam se obrnem po povračilo stroška za nakup vozovnice?
Po splošnih pogojih in koncesijski pogodbi je prevoznik odškodninsko odgovoren za izvedbo prevoza. V kolikor storitev ni bila izvedena, se za povračilo stroška obrnite na prevoznika.  

Ob vsaki zaznani situaciji se težave rešujejo takoj

Ljubljana, 4. 9. 2024 - Z novim šolskim letom so v DUJPP naleteli na odzive potnikov, predvsem staršev otrok in dijakov, ki medkrajevni javni potniški promet uporabljajo za pot v šolo in domov, s pritožbami, da so z novimi voznimi redi utečen in dobro delujoč urnik prevozov poslabšali. Na DUJPP se obračajo z vprašanji, zakaj so ukinili nekatere linije, spremenili ure voženj in na teren poslali premalo avtobusov, s prošnjami, da se situacija čim prej rešuje.

Miran Sečki, direktor DUJPP, se na vprašanja o težavah z novimi voznimi redi odziva: »Ob vsakem začetku novega šolskega leta prevozniki v prvih dneh rešujejo različne situacije z relacijami, urami odhodov in zasedenostjo. Letos pa so te težave ob menjavi sistema postale vidnejše, saj se koncesionarji soočajo z izzivom izvedbe večjega števila relacij, ki zanje zahtevajo angažiranje dodatnih podizvajalcev in voznikov, in s tem tudi dodatnega informiranja zaposlenih in potnikov.« Ob tem izpostavlja, da so novi vozni redi dobro pripravljeni, da so se povečali standardi dostopnosti, da ukinitev linij ni bilo, da so koncesionarji sodelovali pri pripravi voznih redov in predvsem, da ima država sedaj končno možnost hitrega odreagirana na situacije, ki jih v preteklosti ni imela, kot tudi ni imela dostopov do podatkov o uporabi javnega potniškega prometa iz strani koncesionarjev.

Potnik je v središču
Potnikom, staršem otrok in dijakov, ki koristijo medkrajevni avtobusni prevoz, šolam in občinam, iz DUJPP sporočajo, da so hvaležni za vse pritožbe in pripombe o njihovem zadovoljstvu, ki so ga v prvih šolskih dneh povzročile ali zamude oz. nove ure odhodov ali premajhne kapacitete prevozov. Obenem prosijo za razumevanje, da vsem ne morejo takoj odgovoriti na e-poštna sporočila ali telefonske klice, jih pa vse obdelajo, preverjajo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami.
Poleg notranjih vzvodov nadzora izvedbe prevozov, je prav zadovoljstvo potnikov za DUJPP ključno, saj imajo kot upravljalec voznih redov možnost, da v danih situacijah izboljšave in rešitve uvedejo takoj. »Ob zaznani situaciji prevoznike takoj pozovemo, da se opredelijo do navedb pritožb, pa naj bo to zamuda, ne izvedba poti ali presežek potnikov, ki so ostali na postaji,« razlaga Sečki in dodaja, »da so s situacijami na terenu seznanjeni tudi pristojni organi in nadzor poslovanja. V seznamu pritožb trenutno podrobneje preverjamo situacije ne izvedbe voženj, za katere v nadzoru poslovanja pripravljamo tudi kazni.«

Nobena linja ni ukinjena
Z novimi voznimi redi v DUJPP niso ukinili nobene linije. Novi vozni redi, linije in frekvence odhodov so usklajene s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajene in izboljšane na podlagi prometne študije, ki so jo pripravili na Ministrstvu za okolje, prostor in energijo, v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe javnega potniškega prometa, usklajevanja z železniškimi voznimi redi ter potrebami potnikov in naseljenostjo.
»V pripravi novih voznih redov smo sledili smernicam, da obstoječe, dobre, vozne rede ohranimo in stanje zgolj nadgradimo, razširimo. Tako smo z novimi voznimi redi koncesionarje pogodbeno zavezali, da od 1. 7. 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-% povečanja voženj po celi Sloveniji,« pravi Sečki. Cilj izboljšav je, da z obogateno ponudbo intervalnih in direktnih linij, prevozov v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, hitrih relacij s krajšim potovalnim časom ter linij, ki upoštevajo tudi vozne rede železniškega potniškega prometa, k večji uporabi javnega potniškega prometa privabijo še več prebivalcev.

V dialogu s šolami, občinami in prevozniki
V DUJPP ocenjujejo, da je večina situacij in težav, ki so se ob uvedbi novega režima letnega voznega reda pojavile, hitro rešljivih v smislu takojšnje uskladitve voznih redov, dodajanja avtobusov na vožnje, kot tudi premoščanja nepoznavanja terena iz strani podizvajalcev koncesionarjev ob začetku šolskega leta. Prav tako sodelujejo z ravnatelji in lokalnimi skupnostmi v zagotovitvi najkrajšega možnega časa ureditve težav s prevozi tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev na terenu. 

Miran Sečki, direktor Dujpp, novinarska konferenca
Septembra stopi v veljavo nov režim letnega voznega reda javnega potniškega prometa

Ljubljana, 27. 8. 2024 – Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki skrbi za urejanje, prilagajanje in nadzor nad izvajanjem javnega potniškega prometa, s 1. 9. 2024 objavlja nov režim letnega voznega reda  .

Z zaključkom poletnih počitnic bo s 1. 9. 2024 v veljavo stopil novi režim letnega voznega reda, ki so ga v DUJPP, po isti metodologiji kot počitniškega, uskladili na podlagi prometne študije v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe JPP-ja, usklajevanja z železniškimi voznimi redi, potrebami potnikov in naseljenostjo, ter skozi usklajevanje s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota).

Novi vozni redi s posluhom za potrebe potnikov
Miran Sečki
, direktor DUJPP: »Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa smo v Sloveniji področje sistemsko uredili, marsikaj poenostavili in pridobili. Država, lokalne skupnosti, potniki in izvajalci koncesij so z DUJPP - po vzoru zahodno evropskih držav, pridobili sogovornika na enem mestu v eni pravni osebi.«

Novi vozni redi skozi upoštevanje dnevnih migracijskih in turističnih tokov, po novem pokrivajo potrebe po javnem potniškem prometu tudi v krajih, kjer javnega prometa do sedaj ni bilo. Na obstoječih linijah so uvedeni intervalni vozni redi, ki povečujejo ponudbo prevozov v dopoldanskem in popoldanskem času ter med počitnicami. Določene linije imajo zaradi izboljšane relacije skrajšan potovalni čas. Na relacijah, kjer javni promet s hitrimi povezavami pokriva železniški javni prevoz pa so avtobusne linije lahko tudi ukinjene.

Močan posluh za potnike tudi v dialogu z občinami in lokalnim gospodarstvom
S pričetkom izvajanja novih koncesij za medkrajevni avtobusni javni potniški promet, ki so v veljavo stopile 1. julija letos, so v DUJPP potnikom razporede voznih redov iz prej številnih poenostavili na samo dva poenotena režima voznega reda - počitniškega in letnega, pri čemer so upoštevali tudi železniške vozne rede.

»Z novimi voznimi redi smo standard dostopnosti javnega potniškega prometa, na celotnem območju Republike Slovenije, povečali za 20 % na način, da smo večini linij dodali število odhodov, povečali število voženj v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, dodali vožnje ob sobotah in nedeljah in, kjer je to možno, ponudili tudi krajšo pot potovanja. Skupno smo vzpostavili kar 29 intervalnih, taktnih, voznih redov,« je povedal Sečki.

Pred zaključkom počitnic, in s tem pred 1. septembrom, ko v veljavo stopi režim letnega voznega reda, tudi številke potrjujejo, da je nov sistem voznih redov korak v pravo smer. Število potnikov se je v primerjavi z lanskim letom v mesecu juliju povečalo za 5,38 %. »Pred začetkom novega šolskega leta smo z integracijo osnovnošolskih prevozov v medkrajevne linije pomagali 23 občinam - po naši oceni smo s tem poskrbeli za prihranek 38 avtobusov, kar občinam skupno znaša kar 4,5 mio € prihranka. Z eUpravo in s povezavo baze o statusu šolajočega, smo bistveno pohitrili tudi postopek nakupa dijaških in študentskih vozovnic, ki se pred nakupom pri prodajalcu po novem identificirajo samo z osebno izkaznico,« je povedal Sečki.

Kaj bo s 1. septembrom drugače?
Z začetkom novega šolskega leta bodo v javni potniški promet ponovno vstopili osnovnošolci, dijaki in oktobra tudi študentje. Z manj turisti na poti se bodo razbremenile vožnje v smeri turističnih destinacij, z boljšo ponudbo voznih redov, pa v DUJPP k uporabi javnega potniškega prometa spodbujajo tudi med delovno aktivnimi prebivalci, tako za koriščenje poti v službo kot tudi za druge poti in opravke.

Miran Sečki je povedal: »S spremljanjem potreb potnikov in mobilnostih tokov bomo še naprej usklajevali in izboljševali vozne rede s koncesionarji, lokalnimi skupnostmi in upravljalci mestnih prometov. Zaradi sprememb bo na začetku mogoče potrebnega nekaj potrpljenja, vendar bomo nove vozne rede v nekaj mesecih izpilili.«

Med dolgoročnejšimi izzivi za prihodnost imajo v DUJPP tudi vzpostavitev sodobnega informacijskega portala za potnike, ki bo potnikom nudil potovalne informacije v realnem času in brezgotovinsko plačevanje na avtobusih. Med večjimi izzivi pa je tudi popolna integracija avtobusnega in železniškega sistema javnega potniškega prometa.

Nove koncesije javni prevozi

Z mesecem julijem v veljavo stopile nove koncesije avtobusnih prevoznikov

Ljubljana, 3. 7. 2024Slovenskim avtobusnim prevoznikom je z dnem 1. 7. 2024 v veljavo stopila nova koncesija za javne prevoze, usklajena preko Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki skrbi za urejanje, prilagajanje in nadzor nad izvajanjem javnega potniškega prometa. Z novimi koncesijami so v veljajo stopili tudi novi vozni redi avtobusnih linij.

Nov model voznih redov je nastajal v dveh fazah, in sicer v prvi fazi na podlagi prometne študije in v zasledovanju kriterijev povečanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe JPP-ja, usklajevanja z železniškimi voznimi redi, potrebami potnikov in naseljenostjo, ter v drugi fazi skozi usklajevanje s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota), s katerimi je DUJPP od januarja 2024 dalje usklajeval podrobne vozne rede, ki so s 1. julijem 2024 stopili v veljavo hkrati z veljavnostjo novih koncesij.

Novi vozni redi z bistvenimi izboljšavami za potnike
Novi vozni redi po novem pokrivajo potrebe po javnem potniškem prometu v krajih, kjer javnega prometa do sedaj ni bilo. Na obstoječih linijah so uvedeni intervalni vozni redi, ki povečujejo ponudbo prevozov v dopoldanskem in popoldanskem času ter med počitnicami. Določene linije imajo zaradi izboljšane relacije skrajšan potovalni čas. Na relacijah, kjer javni promet s hitrimi povezavami pokriva železniški javni prevoz pa so avtobusne linije lahko tudi ukinjene. Novi vozni redi upoštevajo dnevne migracijske in turistične tokove.

Urejanje in prilagajanje voznih redov je vedno aktualno, zato bo DUJPP odstopanja in nove potrebe sproti reševal, nadgrajeval in uvajal, vse z namenom čim boljše uporabniške izkušnje potnika ter večanja in spodbujanja k rabi javnega potniškega prometa. Miran Sečki, direktor DUJPP, ob uvedbi novih voznih redov: »Ocenjujemo, da bo usklajevanje voznih redov potekalo še nekaj časa, ko bomo vsa zaznana odstopanja po potrebi reševali tudi dnevno. Se nam pa že danes preko različnih odzivov in pohval potnikov iz različnih koncev Slovenije potrjuje, da je uvedena ponudba bistveno izboljšala dosedanje stanje. V DUJPP si bomo poleg prave ponudbe voznih redov v prihodnosti prizadevali tudi na področju spodbujanja prebivalstva k večanju uporabe javnega potniškega prometa.«

Spodbujanje potnikov k večji rabi javnega potniškega prometa
Vlada Republike Slovenije je leta 2022 pristopila k reševanju javnega potniškega prometa v Sloveniji s sprejetjem Zakona o upravljanju javnega potniškega prometa, ki je bil podlaga za ustanovitev družbe za upravljanje javnega potniškega prometa. Z ustanovitvijo DUJPP je njegovo poslanstvo uvajati aktivnosti, ki bodo nagovarjale:

  • zmanjševanje zastojev v prometu,
  • racionalizacijo obstoječe prometne infrastrukture,
  • zmanjševanje rabe energije v prometu in izpustov TGP (NEPN cilji),
  • večanje rabe javnega potniškega prometa,
  • dvig trajnostne prometne politike iz repa lestvice obsega JPP med državami EU,
  • zniževanje stroškov mobilnosti med prebivalstvom.
contract
Spremembe v medkrajevnih prevozih
27. 5. 2024

Direktor družbe Miran Sečki je v izjavi za medije napovedal nov model in s tem prihajajoče spremembe v medkrajevnih avtobusnih prevozih, ki bo začel veljati s 1.7.2024, ko se začnejo izvajati nove koncesije. Poleg prilagoditev nekaterih obstoječih linij med drugim predvideva tudi večje število odhodov.
Čas potovanja za potnike iz smeri Bohinja, Bleda in Radovljice proti prestolnici se bo predvidoma skrajšal za 20 minut in bo usmerjen mimo Kranja, bistveno več voženj bo tudi med Kranjem in Ljubljano, ki bodo potekale po avtocestah.
Iz 24 odhodov na 32 se bo povečalo število voženj v smeri Primorske proti Kopru, na tej relaciji bo med tednom uveden tudi enourni interval. Podaljšane bodo tudi določene linije, turističnega značaja od Izole in do Pirana, v Zasavju, med Trbovljami in Hrastnikom se bo uvedel polurni interval voženj.
Pri sestavljanju novih voznih redov v medkrajevnih avtobusnih prevozih se je tudi že upošteval predvideni železniški vozni red, ki do konca leta 2025 ostaja nespremenjen. Naslednji korak DUJPP je vstop v železniški potniški sistem in usklajevanje s Slovenskimi železnicami.

Končni cilj je integracija obeh sistemov javnega potniškega prometa.

Kaj prinašajo spremembe voznih redov v medkrajevnem avtobusnem prometu? RTV SLO
Hitreje do Bleda in Bohinja in večkrat iz Kopra v Ljubljano | 24ur.com
Nov vozni red tudi od Kopra do Ljubljane: To bodo glavne spremembe (regionalobala.si)

Dujpp podpis minister
Pogodba med DUJPP in MOPE
6. 10. 2023

Direktor Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa, Miran Sečki in minister Ministrstva za okolje podnebje in energijo Republike Slovenije, mag. Bojan Kumer, sta dne 05.10.2023 podpisala Pogodbo o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z upravljanjem javnega potniškega prometa.

Skladno z Zakonom o upravljanju javnega potniškega prometa (ZUJPP) in podpisom te pogodbe se pristojnosti za upravljanje javnega potniškega prometa z novembrom 2023 prenesejo na Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa.

Podpisana pogodba ureja:

  • zagotavljanje izvajanja obvezne gospodarske javne službe javni potniški promet, razen mestnega linijskega prevoza, posebnega linijskega prevoza, žičniškega prevoza in prevoza po vodnih poteh;
  • načrtuje, usklajuje in potrjuje vozne rede medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov ter potrjuje predlog voznega reda izvajalca, ki izvaja obvezno gospodarsko javno službo prevoza potnikov v železniškem prometu in sodeluje v postopku oblikovanja voznega reda omrežja javne železniške infrastrukture;
  • izvaja nadzor nad izvajanjem obvezne gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem in železniškem prometu;
  • ter druga dela in naloge, ki so opredeljeni v 16. in 17. členu ZUJPP.

Kontakt:
Urška Ojsteršek
Služba za odnose z javnostmi
E: soj@dujpp.si