Na območju Evropske unije so pravice in obveznosti potnikov v javnem potniškem prometu poenotene. To povečuje kakovost storitev javnega potniškega prometa. Gre za enotno ureditev pravic potnikov, s posebnim poudarkom na pravicah invalidnih oseb in oseb z zmanjšano mobilnostjo. Področje uporabe, se v celoti uporablja za potnike na linijskih prevozih, kadar je kraj vstopa ali kraj izstopa potnika na ozemlju države članice Evropske unije in predvidena dolžina prevoza vsaj 250 kilometrov.
Postopek uresničevanja pravic potnikov v avtobusnem prevozu
Če so potnikom v Sloveniji kršene pravice, imajo pravico nasloviti pritožbo na prevoznika, pri katerem so kupili vozovnico.
Kontakti izvajalcev medkrajevnega linijskega potniškega prometa:
S 1. januarjem 2024 je prenos pristojnosti obravnav pritožb in koordinacije pravic potnikov v medkrajevnem linijskem potniškem prometu prevzela DUJPP. Če potnik ni zadovoljen z obravnavo zahtevka oziroma pritožbe pri prevozniku, ali pa prevoznik v predpisanem roku ne odgovori, ima potnik možnost vložitve pritožbe na:
Družba za upravljanje javnega potniškega prometa, d.o.o.: pohvale-pritozbe@dujpp.si