Ljubljana, 30. 9. 2024 – V DUJPP so v prizadevanju zagotovitve, da bo medkrajevni javni avtobusni potniški promet s 1. oktobrom tekel brez posebnosti, koncesionarje pozvali, da predvidijo povečan obseg potnikov na 'študentskih' linijah. Koncesionarji so se na poziv odzvali z informacijami o najpomembnejših spremembah.
V DUJPP študente ob tem tudi naprošajo, da naj na prevoze ne čakajo do zadnje možne povezave v dnevu. V kolikor je možno, naj se na pot odpravijo izven glavnih prometnih konic in ker je letos prišlo do večjih sprememb voznih redov, svetujemo, da še pred odhodom na pot preverijo vozne rede in prilagodijo načrte.
V primeru, da se izkaže, da so potrebe še večje od predvidenih, V DUJPP študente in dijake vabijo, da jih o tem takoj obvestijo, da se situacije z urami in kapacitetami odhodov takoj začnejo reševati in izboljševati.
Pomurska in podravska regija
Za potrebe prevoza študentov in dijakov se pričnejo izvajati dodatni hitri prevozi na relacijah Lendava-Murska Sobota-Maribor-Ljubljana in obratno, Ljutomer-Maribor-Ljubljana in obratno, Gornja Radgona-Maribor-Ljubljana. Podrobne informacije o spremenjenih in novih voznih redih na www.apms.si.
Koroška regija
Dnevni vozni red Slovenj Gradec - Ljubljana:
Nedelja Slovenj Gradec – Ljubljana:
Petek Ljubljana – Slovenj Gradec:
Savinjska regija
Dnevni vozni red Celje – Ljubljana:
Gornji Grad – Kamnik – Gornji Grad:
Zasavska in posavska regija
Jugovzhodna regija
Nedelja Brežice – Ljubljana:
Petek Ljubljana – Brežice:
Nedelja Novo mesto – Ljubljana:
Petek Ljubljana – Novo mesto:
Dnevni vozni red Kočevje – Novo mesto
Dnevni vozni red Novo mesto – Kočevje
Dnevni vozni red Kočevje – Ljubljana
Dnevni vozni red Ljubljana – Kočevje
Osrednjeslovenska regija
Gorenjska regija
6 vozil v pripravljenosti:
Obalno kraška regija
Petek Koper – Ljubljana – Koper:
Nedelja Koper – Ljubljana – Koper:
Goriška in primorsko notranjska regija
Ljubljana, 28. 9. 2024 – Predstavniki prometnih služb Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) in prevoznika Nomago so v četrtek, 26. 9. 2024, obiskali vodstvo Šolskega centra Novo mesto, Gimnazijo Brežice, SIC Brežice, Šolski center Krško – Sevnica, v petek, 27.9.2024 pa še Šolski center Celje. Na sestankih sistematično pregledujejo situacije s težavami, ki so se pojavile ob začetku šolskega leta, in ugotavljajo, da so te v večji meri odpravljene. Pripravljeni pa so tudi na začetek študijskega leta, ki nastopi prihodnji torek.
V Novem mestu in v Brežicah sta s predstavniki lokalnih skupnosti in vodstvi šol preglede situacij opravila direktor DUJPP Miran Sečki in prometnik Matjaž Robek, odgovoren za področje JV in posavske regije, v Celju pa je z vodstvom šolskega centra preglede izvedel vodja službe za promet v DUJPP Aleksander Đurić. Na srečanjih v zadovoljstvo vseh strani ugotavljajo, da jutranje in popoldanske konice ne predstavljajo več težav in da so vsi potniki prepeljani, obenem pa še iščejo morebitna odstopanja, ki jih še lahko dodatno izboljšajo ali nadgradijo. V DUJPP razmere spremljajo in jih bodo tudi v naslednjih mesecih. Linije in vozne rede bodo na podlagi zbranih podatkov, številu validacij in povratnih informacij še dodatno prilagajali in izboljševali.
Po številnih izpostavljenih težavah s prevozi dijakov, zlasti v posavski in savinjski regiji, je direktor DUJPP Miran Sečki povedal: »Z naše strani je zagotovo večino zadev rešenih. So še določene podrobnosti, ki jih je treba uskladiti, a, da bi se dogajalo, da bi potniki ostajali na avtobusnih postajah, tega ni več zaznati.« S srednjimi šolami so v DUJPP tako vse težave uskladili, pripravljeni pa so tudi na začetek študijskega leta in v pričakovanju, da se s 1. oktobrom zgodba s prezasedenostjo ne bi smela ponoviti.
Jože Boškovič, svetovalec uprave Nomaga, ki je koncesionar na kar sedmih območjih, tudi v posavski in savinski regiji: »Vse nas je presenetila situacija prve dni septembra. Mi smo nemudoma pristopili k sanaciji, torej skupaj z DUJPP-om in z naše strani, kot koncesionar, da smo večino nevralgičnih točk, težav, sanirali.«
V Novem mestu potrjujejo, da je večino težav rešenih
»Že v prvem šolskem tednu smo se povezali z DUJPP, saj je naš skupni interes v čim krajšem času zagotoviti najboljšo storitev za skoraj 3.800 dijakov, ki obiskujejo Šolski center Novo mesto. Veliko število primerov je bilo v tem času že rešenih, nekatere rešitve pa bodo implementirane še v tem tednu in s 1. oktobrom,« je po skupnem sestanku s predstavniki DUJPP in družbe Nomago povedal dr. Matej Forjan, direktor Šolskega centra Novo mesto, največjega šolskega centra v Sloveniji. »Prav tako smo se dogovorili, da bomo tudi v prihodnjih tednih v rednih kontaktih, saj bomo na ta način najlažje sproti reševali še preostale odprte zadeve.«
V Brežicah in Sevnici dijaki ne zamujajo več k pouku
Ravnatelj gimnazije Brežice, ki je obenem tudi predsednik aktiva posavskih ravnateljev, Uroš Škof je povedal: »Večino težav z zamujanjem se je odpravilo, večja je tudi informiranost o novem voznem redu, posamezne linije, ki pa so še malo problematične, so pa še v urejanju.« V Sevnici težav s prevozi niso imeli, ker so se na nov vozni red pripravili. Ravnatelj Matjaž Prestor pove, da so se z novimi voznimi redi seznanil že pred začetkom šolskega leta: »Z našim lokalnim avtobusnim prevoznikom smo sodelovali že več kot eno leto prej, ker se je pač vedelo, da se bo zadeva postavljala na novo.«
V Celju prezasedenost samo še na mestnem prometu
Na nedavnem sestanku z dijaško skupnostjo iz Celja je vodstvo DUJPP-a predstavilo 22 situacij v savinjski regiji, ki so se aktivno reševale v sodelovanju s celjskimi šolami, kjer sta od naštetih v reševanju do pred kratkim ostali samo še dve. Dijaki so po sestanku na DUJPP poslali tudi rezultate anonimne ankete, ki so jo izvedli med celjskimi dijaki, ki pa je pokazala, da je večina teh težav že bila posredovana s strani celjskih šol. Nekaj od teh težav se nanaša tudi na situacije mestnega prometa Celebus, na kar pa DUJPP nima vpliva. Kasneje je bilo na sestanku v Šolskem centru Celje ugotovljeno, da so bile odpravljene vse bistvene težave, tudi zadnji dve nerešeni, manjša problematika pa se bo še usklajevala oz. urejala naprej, na relaciji potnik – prevoznik/DUJPP.
Ljubljana, 25. 9. 2024 – Na Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) je danes potekalo srečanje s predstavniki Študentske organizacije Slovenije (ŠOS) o poteku usklajevanja voznih redov pred začetkom novega študijskega leta. S predstavitvijo izvedenih aktivnosti v prizadevanju zagotovitve, da bo medkrajevni javni avtobusni potniški promet s 1. oktobrom tekel brez posebnosti, so v ŠOS zadovoljni.
S 1. 10. 2024 se bo pričelo novo študijsko leto in s tem povečanje števila potnikov na obstoječih avtobusnih linijah. V DUJPP so v prizadevanju zagotovitve, da bo medkrajevni javni avtobusni potniški promet s 1. oktobrom tekel brez posebnosti, koncesionarje pozvali, da predvidijo povečan obseg potnikov na 'študentskih' linijah in na vseh popoldansko-večernih povezavah v regijska središča, kjer so fakultete oz. kjer prebivajo študentje. Prav tako so jih pozvali, da lahko dodatno pričakujejo povečan obseg potnikov v regijska središča, kjer so fakultete, kjer študenti opravljajo dnevna potovanja, saj bivajo v svojem kraju. V pozivu so koncesionarjem dali napotek, da, v kolikor na osnovi svojih izkušenj iz terena in preteklega izvajanja prevozov ocenjujejo, da je potrebno izvršiti kakršnekoli spremembe voznih redov zaradi boljše oz. nemotene storitve prevoza potnikov, DUJPP takoj pozovejo k dopolnitvi voznega reda. V DUJPP so tako do danes že dodali vožnje, predvsem v časovnih oknih, potrebnih za prevoze študentov.
O poteku usklajevanja voznih redov v pripravi na novo študijsko leto sta se seznanila Luka Mihalič, predsednik ŠOS in Simon Fridl, predsednik Odbora za socialna in zdravstvena vprašanja na ŠOS, ki interese študentske populacije zastopa tudi v Strokovnem svetu DUJPP. Seznanila sta se z izvedenimi aktivnostmi DUJPP in zagotovila, da bodo o tem študente seznanili ter jih pozvali k spremljanju aktualnih voznih redov v izogib morebitnim nevšečnostim, glede sprememb avtobusnih voznih redov, ki so letos doživeli prenovo.
Na vprašanje, kako bo DUJPP zagotovil, da avtobusi 1. oktobra ne bodo prepolni, je Miran Sečki, direktor DUJPP, odgovoril, da so: »prevoznike posebej pozvali k zagotoviti dodatnih vozil ob povečanju števila potnikov s poudarkom na tem, da morajo ti takoj odreagirati, obvestiti DUJPP, in zagotoviti dodaten avtobus. DUJPP bo potrdil vsa dodatna povečanja obsegov prevozov in vse morebitne dodatne spremembe voznih redov z razlogom, da ne bo prihajalo do situacij, da bi potniki ostajali na postajališčih.«
Ljubljana, 23. 9. 2024 – Danes so predstavniki prometnih služb Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) in prevoznika Nomago obiskali vodstvo Šolskega centra Ravne na Koroškem in Šolskega centra Velenje. Na obeh sestankih so ugotovili, da so vse težave, ki so se pojavile ob začetku šolskega leta, v večji meri odpravljene.
DUJPP-ova prometnika, Sergej Plajnšek, odgovoren za področje koroške regije, in Matjaž Robek, odgovoren za področje savinjske regije, sta vodstvom šol na podlagi podatkov, preverjenih s strani nadzora poslovanja, predstavila, da so danes vsi odhodi odpeljani, da jutranje in popoldanske konice preverjeno ne predstavljajo več težav, da avtobusi niso več prepolni in da ima vsak potnik svoj sedež. Zagotovila sta tudi, da bodo v DUJPP in Nomagu še naprej spremljali morebitna odstopanja v iskanju možnosti za dodatne izboljšave in nadgradnje.
Ravnatelji so na sestankih izrazili zadovoljstvo nad hitrim reagiranjem DUJPP in Nomaga pri usklajevanju voznih redov in sporočili, da je edina težava, ki jo dijaki danes še omenjajo, je, da morajo npr. počakati do pol ure dlje za naslednji avtobus, kar pa zanje v resnici sploh ni težava. Razumevanje, da so časovnice izvajanja odhodov v primerjavi s preteklimi leti nekoliko spremenjene, je bilo sprejeto izjemno pozitivno, saj je danes bistveno več odhodov v koničnih urah. »Za primerjavo, lani so bili v jutranji konici v smeri proti Velenju na relaciji Celje 4 odhodi, danes jih je 8, iz Koroške je bilo 5 odhodov, danes jih je 6, iz Mozirja jih je bilo 16, danes 17 odhodov, in obratno nazaj v popoldanski konici iz Velenja v Mozirje je bilo lani 14 odhodov, danes jih je 19,« sta povedala Sergej Plajnšek in Matjaž Robek.
Direktor Šolskega centra Ravne na Koroškem in ravnatelj Gimnazije Ravne na Koroškem Drago Benko je o usklajevanju reševanja težav s prevozi povedal: »DUJPP in Nomago smo sproti obveščali o pripombah dijakov in njihovih staršev glede problematike prevozov v in iz šol. V preteklih treh tednih septembrskega pouka je bilo storjeno že veliko, marsikje so bile potrebne zgolj manjše prilagoditve. S predstavniki DUJPP in Nomaga smo prečesali številne točke, ki so v začetku novega šolskega leta povzročile negodovanja. Z izvedenimi rešitvami so se razmere na Koroškem že izboljšale: linije so bolje usklajene z začetkom in koncem šolskega pouka, do prezasedenosti pa ne prihaja več v tako veliki meri. Nomago se je že v preteklosti, in tudi danes v sodelovanju z DUJPP, izkazal za korektnega partnerja pri reševanju potreb mobilnosti na Koroškem. Dogovorili smo se, da bomo v prihodnje še bolj povezani, saj si bomo na ta način še lažje izmenjali informacije, ki so pomembne za obveščanje vseh šolskih javnosti ter, seveda, z odgovornimi za izvajanje prevozov. Vsekakor pa je spodbudno, da smo današnji sestanek že lahko izkoristili tudi za pogovore o nadgradnji medkrajevnih prevozov tudi v času izven glavnih prometnih konic.«
Avtobusi niso več prepolni, vsi odhodi so odpeljani
Ob uvedbi novega voznega reda so v DUJPP pričakovali odzive lokalnih skupnosti in potnikov s predlogi za izboljšave v manjšem obsegu, vendar se je situacija po uvedbi izkazala za nezadovoljivo, saj je bilo odklonov in težav več. Na očitke, da dijaki zamujajo k pouku, so se v DUJPP po odgovore takoj obračali na koncesionarje, ki imajo v lasti vozila in voznike ter tudi odgovore na posamezne dogodke. Pri tem so na vsako situacijo, ki se je v dnevih po uvedbi pokazala kot pomanjkljiva, takoj odreagirali in jo skupaj s prevozniki odpravili. Takoj so dodajali vožnje, popravljali ure odhodov, urejali prestope in ponekod tudi trase. Danes ne zaznavajo več, da bi potniki čakali na avtobus ali bili prepolni.
Pripravljeni tudi na začetek študijskega leta
Prav tako so se v pogovor o voznih redih te dni vključili dijaki in študentje, slednji bodo v novo študijsko leto vstopili čez dober teden dni. Na nedavnem sestanku z dijaško skupnostjo iz Celja jim je vodstvo DUJPP-a predstavilo 22 situacij v savinjski regiji, ki so se v preteklih 14 dneh aktivno reševale v sodelovanju s celjskimi šolami, kjer sta od naštetih v reševanju samo še dve. Dijaki so po sestanku na DUJPP poslali tudi rezultate anonimne ankete, ki so jo izvedli med celjskimi dijaki, ki pa je pokazala, da so danes te težave že več ali manj rešene. V DUJPP so se odzvali tudi na povabilo Študentske organizacije Slovenije, s katero bodo vozne rede na ravni celotne Slovenije pregledali v prihodnjih dneh.
Ljubljana, 20. 9. 2024 – V preteklih 14 dneh so v Družbi za upravljanje javnega potniškega (DUJPP) skupaj s prevozniki, kjer so bile povečane potrebe dodali vožnje, popravili ure odhodov, uredili prestope in ponekod tudi trase. Na zaznane situacije so takoj reagirali tudi s sestanki z vsemi zainteresiranimi javnostmi, občinami, šolami, ravnatelji. Aktualne težave so danes v 98 % že rešene.
V vozne rede bodo tudi v prihodnje ves čas uvajali izboljšave. Skupaj s prevozniki bodo v naslednjih mesecih pozorno spremljali delovanje linij in na podlagi zbranih podatkov, številu validacij ter povratnih informacij, preučili možnosti za morebitne dodatne izboljšave, kot so postanki, prestopi ali časovne prilagoditve.
V teh dneh se v DUJPP intenzivno pripravljajo tudi na novo študijsko leto. Danes so imeli sestanek z Dijaško skupnostjo Celje, v prihodnjem tednu se bodo sestali s predstavniki Študentske organizacije Slovenije, nadaljujejo z nadzorom in pregledom kršitev koncesijske pogodbe in uvedbo sankcioniranja. »Pri reševanju težav smo ves čas delovali na način takojšnje reakcije, odzivali smo se na vsa vprašanja vseh deležnikov, nenehno smo situacijo pojasnjevali tudi preko javnih občil, in kar je za vse nas najpomembneje, intenzivno smo izboljševali sistem javnega potniškega prometa, ki bo učinke novih sprememb v prihodnjih mesecih zagotovo potrdil tudi v večjem številu potnikov,« situacijo s težavami pojasnjuje direktor družbe DUJPP Miran Sečki.
Novi vozni redi so dobri, situacija s težavami je bila pretirano predstavljena
Z uvedbo režima novega letnega voznega reda avtobusov v medkrajevnem javnem potniškem prometu, ki je stopil v veljavo s 1. 9. 2024, so v DUJPP ugotovili, da se koncesionarji na nekaterih območjih na izvajanje prevozov niso dobro pripravili, kot so to zagotovili po pogodbi. Zaradi tega so bili v DUJPP vse od takrat ves čas v stiku s šolami in občinami, v reševanju problemov, ki so nastali zaradi težav koncesionarjev.
Zaradi netočnih navedb in zavajanja javnosti, da so za krivdo za nastale težave z voznimi redi in izvajanje linij odgovorni izključno na DUJPP, so se v DUJPP na nastalo situacijo, 6. septembra, že odzvali s pojasnili o nastalih težavah in se za nastale nevšečnosti potnikom tudi opravičili. Ker pa je bila situacija s težavami v preteklih 14 dnevih po mnenju DUJPP prepogosto pretirano predstavljena, se odzivajo tudi s poročilom o izboljšavah v usklajevanju novih voznih redov in ponovnem pojasnjevanju, zakaj so bile spremembe potrebne in kaj bo v prihodnje še izboljšanega.
Avtobusi niso več prepolni, vsi odhodi so odpeljani
Ob uvedbi novega voznega reda so v DUJPP odzive lokalnih skupnosti in potnikov s predlogi za izboljšave v manjšem obsegu pričakovali, vendar se je situacija z zadovoljstvom po uvedbi izkazala, da je odklonov in težav več. Na očitke, da dijaki zamujajo k pouku, so se v DUJPP po odgovore takoj obračali na koncesionarje, ki imajo v lasti vozila in voznike ter tudi odgovore na posamezne dogodke. Pri tem so na vsako situacijo, ki se je v dnevih po uvedbi pokazala kot pomanjkljiva, takoj odreagirali in jo skupaj s prevozniki odpravili. Takoj so dodajali vožnje, popravljali ure odhodov, urejali prestope in ponekod tudi trase. Danes ne zaznavajo več, da bi potniki čakali na avtobus ali bili prepolni.
»Večino težav, ki so se v začetku šolskega leta pojavile, smo rešili. Menim, da je ravno to bistvo novoustanovljene družbe, da lahko hitro in učinkovito odreagira v dani situaciji. Tako učinkovite reakcije v preteklosti ni bilo moč doseči,« v poročanju o izboljšavah v usklajevanju voznih redov povzame Miran Sečki, in zaključi: »V DUJPP smo bili in bomo še naprej na veliki preizkušnji, toda prepričan sem, da je pot pravilno zastavljena in da se bodo pozitivni učinki kmalu pokazali. Med nalogami DUJPP ni samo upravljanje medkrajevnega avtobusnega potniškega prometa, v prihodnosti nas čaka integracija železniškega potniškega prometa in kar je tudi zelo pomembno, razvoj informacijske podpore potniku.«
Kako so nastali novi vozni redi?
Novi vozni redi, linije in frekvence odhodov, vključno s številom avtobusov, so usklajeni s koncesionarji avtobusnih prevozov na podlagi njihovih izhodišč in izkušenj, z upoštevanjem dosedanjih dobrih praks in tradicije (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajeni in izboljšani na podlagi prometne študije, ki so jo pripravili na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe javnega potniškega prometa, usklajevanja z železniškimi voznimi redi ter potrebami potnikov in naseljenostjo. Te izboljšave so prinesle večji standard dostopnosti, je pa nekatere potnike zmotilo, ker so z uvedbo večanja dostopnosti nekatere linije izboljšane s postanki na več postajah in z medregijskimi prestopi.
Kakšnim smernicam se je sledilo pri pripravi novih voznih redov?
Sledilo se je smernicam, da se obstoječe, dobre, vozne rede ohrani in stanje zgolj nadgradi, razširi. Tako so se z novimi voznimi redi koncesionarji pogodbeno zavezali, da od 1. 7. 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-% povečanja voženj po celi Sloveniji. Cilj izboljšav je, da se z obogateno ponudbo intervalnih in direktnih linij, prevozov v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, hitrih relacij s krajšim potovalnim časom ter linij, ki upoštevajo tudi vozne rede železniškega potniškega prometa, k večji uporabi javnega potniškega prometa privabi še več prebivalcev.
Kako so avtobusne linije danes izboljšane?
Z uvedbo novega režima voznih redov se je v večanju standarda dostopnosti medregijske direktne linije nadgradilo s postanki na več postajah in medregijskimi prestopi – nadomestili so jih bogati intervalni vozni redi. Uvedene izboljšave V DUJPP spremljajo in jih bodo v korelaciji s številom prebivalstva, prometnimi tokovi in zasedenostjo ter pobudami potnikov in lokalnih skupnosti, še izboljševali. Pri tem se upošteva tudi pobude potnikov.
Ali se bodo vozni redi vrnili v prejšnje stanje?
Prenovljeni vozni redi so velik korak naprej za Slovenijo, izboljšava, ki je bila nujna za zagotavljanje standardov dostopnosti do javnega potniškega prometa za vse prebivalce Slovenije. Stanje javnega potniškega prometa v Sloveniji smo v preteklih desetletjih zanemarjali, področje je zaradi tega v močnem razvojnem zaostanku. Poleg dosedanje slabe pokritosti standardov dostopnosti, najbolj izstopa tudi odsotnost vlaganja v sodobne informacijske rešitve. Prav tako se sistem upravljanja ni nadgrajeval in izboljševal že tri desetletja, prenova pa je bila nujna tudi glede na smernice Evropske unije.
Prenovljeni vozni redi se ne bodo vrnili nazaj v staro stanje, bodo pa v DUJPP ves čas uvajali izboljšave. Vsako informacije, ki jo prejmejo iz terena, pa naj bo to iz strani potnika, občine, šole ali prevoznika, obdelajo, preverijo navedbe in glede na situacijo takoj uvajajo ukrepe z izboljšavami. Pri tem se trudijo, da v najkrajšem možnem roku situacijo uredijo na način, ki je bolje prilagojen potnikom.
Ali se kršitve sankcionira?
V DUJPP pritožbe obravnavata službi prometa in nadzora, ki v skladu s koncesijsko pogodbo ukrepata tudi s kontrolami na terenu in pogodbenimi sankcijami. Po pogodbi je znesek kazni za neopravljeno storitev 1.000 evrov. Poleg nadzora na terenu DUJPP po potrebi angažira tudi inšpektorje.
Kako DUJPP postopa v reševanju težav?
V DUJPP takoj odreagirajo na vsako zaznano situacijo in jih skupaj s prevozniki odpravljajo. Vsako pisno ali telefonsko pritožbo obdelajo, preverijo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami. Takoj se odzovejo tudi na pozive lokalnih skupnosti v zagotovitvi najkrajšega možnega časa ureditve težav s prevozi. Te dni tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev na terenu, ter terenskim delom kontrolorjev iz nadzora poslovanja.
Zakaj je bila uvedba novih voznih redov sploh potrebna?
Vzpostavitev novega režima voznih redov je bila nujna zaradi zagotavljanja standardov dostopnosti do javnega potniškega prometa za vse prebivalce Slovenije. Stanje javnega potniškega prometa v Sloveniji je danes v močnem razvojnem zaostanku, poleg slabe pokritosti standardov dostopnosti, pa danes najbolj izstopa odsotnost vlaganja v sodobne informacijske rešitve. Prav tako se sistem upravljanja ni nadgrajeval in izboljševal že tri desetletja, prenova pa je bila nujna tudi glede na smernice Evropske unije.
Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) smo leta 2022 v Sloveniji področje sistemsko uredili. Država, lokalne skupnosti, potniki in izvajalci koncesij so z DUJPP – po vzoru zahodno evropskih držav, pridobili sogovornika na enem mestu, v eni pravni osebi.
V skladu z zahtevami Evropske unije, ki od držav članic zahteva izvedbo konkurenčnega javnega postopka za izvajanje medkrajevnega avtobusnega javnega potniškega prometa smo v ta namen v državi, z ustanovitvijo DUJPP, najprej sistemsko uredili upravljanje področja, ki je po novem tri nivojsko. Nato smo javni postopek izpeljali v skladu z EU zahtevami, in ga spomladi 2023 zaključili. Pred tem je država koncesije s prevozniki podpisovala neposredno, in s tem na nek način tudi manj pregledno.
Kako pa poteka sodelovanje s Slovenskimi železnicami, ki so na področju javnega potniškega prometa v Sloveniji prav tako velik igralec?
Tudi s Slovenskimi železnicami pogovori že potekajo. V DUJPP se želijo vključiti v njihovo delovanje in skupaj pripraviti vozne rede, ki bodo usklajeni z medkrajevnimi avtobusnimi linijami. Do zdaj sta bila to dva ločena sistema, jutri pa želijo s prilagoditvijo linij potniku omogočiti integracijo iz enega prevoznega sredstva na drugo.
Kaj bo DUJPP v prihodnosti še izboljševal?
Razvoj javnega potniškega prometa bo v prihodnosti potreboval trdno hrbtenico v digitalizaciji vseh procesov: poskrbeli bomo za brezgotovinsko plačevanje ter razvili aplikacijo in portal za potnike s klicnim centrom, kjer bodo potniki pridobil vse informacije o JPP v Sloveniji.
Ljubljana, 12. 9. 2024 – Danes je pod okriljem Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) začel delovati klicni center, ki bo v naslednjih petih mesecih pilotno testiral urejanje prevozov na klic za gibalno ovirane osebe v občini Ljubljana in Maribor, ki za gibanje uporabljajo različne tehnične pripomočke. Prevoze na klic bodo lahko koristili za vse namene voženj, prioritetno pa za urejanje zdravstvenih zadev, upravnih postopkov in drugih nujnih opravil.
DUJPP je v sklopu projekta Prostorska podatkovna podpora upravljanju javnega potniškega prometa – Invalidi v javnem potniškem prometu, ki ga od leta 2022 izvaja Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, prevzel v izvajanje pilotno testiranje prevozov na klic, ki bo, v sodelovanju z izbranim izvajalcem Nacionalnim svetom invalidskih organizacij Slovenije, potekalo od 12. 9. 2024 do 12. 2. 2025.
S posluhom za potrebe potnikov
Mobilnost je pomemben vidik življenja za vse skupine prebivalstva. To velja tudi za invalide, za katere pa je mobilnost v urbanem okolju lahko še posebej zahtevna aktivnost. Ti posamezniki se lahko soočajo s fizičnimi ali kognitivnimi ovirami, ki jim otežujejo ali onemogočajo uporabo javnega prevoza ali samostojno vožnjo. Zagotavljanje fizične dostopnosti grajenega okolja, objektov in infrastrukture javnega prevoza je predpogoj za spodbujanje neodvisnega gibanja in mobilnosti invalidov ter njihovo polno vključevanje v družbeno življenje.
Organizacija prevozov na klic je za osebe z različnimi invalidnostmi zahteven izziv. Z zagotavljanjem prilagodljivih in zanesljivih možnosti prevoza za invalide posegamo v več segmentov, ki obsegajo dostopnost postaj, postajališč in okolice, prilagoditev prevoznih sredstev, izobraževanje kadrov za ustrezno podporo mobilnosti, idr. »Zato je potrebno to vrsto prevoza uvajati postopoma in ga najprej uvesti testno na omejenem območju. Ugotovitve testa bodo ključni korak k uresničevanju cilja vzpostavitve modela prevoza na klic za območje celotne Slovenije, s ciljem dolgoročnega izvajanja,« je povedal Miran Sečki, direktor DUJPP.
Kaj omogoča prevoz na klic?
Prevoz na klic omogoča prevoz oseb od začetne do končne točke potovanja, pri čemer morata obe točki ležati znotraj prometnega gravitacijskega območja v Ljubljani in Mariboru, ki ga pokriva klicni center, vendar končna točka ne sme biti oddaljena več kot 50 km od začetne točke.
V primeru, da potnik potuje izven tega območja, storitev omogoča prevoz do najbližje dostopne postaje javnega potniškega prometa. To potnikom omogoča nadaljevanje poti z drugimi oblikami javnega prevoza, kar povečuje njihovo mobilnost in dostop do širšega območja.
Kako naročim prevoz?
Sprejem klicev in koordinacija prevozov poteka preko klicnega centra na telefonski številki 051 266 377, in sicer od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 8. in 14. uro in preko elektronskega naslova: prevozinaklic@dujpp.si.
Naročilo prevoza mora biti izvedeno preko klicnega centra vsaj 24 ur prej. V primeru prostih kapacitet se prevoz lahko izvede tudi ob naročilu, katerega čas naročila je bil manj kot 24 ur pred odhodom.
Prevozi se izvajajo od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 7. in 22. uro.
Ljubljana, 6. 9. 2024 – Z uvedbo režima novega letnega voznega reda avtobusov v medkrajevnem javnem potniškem prometu, ki je stopil v veljavo s 1. 9. 2024, so v Družbi za upravljanje javnega potniškega (DUJPP) ugotovili, da se koncesionarji na izvajanje prevozov niso pripravili, kot so to zagotovili po pogodbi. Zaradi tega so danes v DUJPP ves čas v stiku s šolami in občinami, v reševanju problemov, ki so nastali zaradi samovolje koncesionarjev, in sporočajo, da bodo naredili vse, da se težave v najkrajšem možnem času razrešijo. Vsem uporabnikom se za nastale nevšečnosti opravičujejo.
V DUJPP se po uvedbi novega režima voznih redov dnevno soočajo s težavami in odstopanji, nastalimi iz strani koncesionarjev v neizvrševanju pogodbe. DUJPP nastale situacije skozi dialog z lokalnimi skupnostmi in šolami, in na pobude potnikov, dnevno rešuje in odstopanja aktivno korigira, na način, da v dogovoru s koncesionarji, slednji izboljšave takoj uvajajo.
Zaradi netočnih navedb in zavajanja javnosti iz strani koncesionarjev, ki v komunikaciji s potniki krivdo za nastale težave z voznimi redi in izvajanje linij prenašajo na DUJPP, se v DUJPP na nastalo situacijo odzivajo s pojasnili o nastalih težavah. Obenem se za nastale nevšečnosti vsem uporabnikom tudi opravičujejo.
Neizvrševanja pogodbe iz strani koncesionarjev so se v DUJPP lotili skozi nadzor poslovanja in terenske kontrole, ki jim bodo sledile finančne sankcije, v vrednosti 1.000 evrov za neopravljeno storitev. Po potrebi lahko uvedejo tudi inšpekcijske preglede.
Zakaj v državi potrebujemo nov režim voznih redov?
Vzpostavitev novega režima voznih redov je bila nujna zaradi zagotavljanja standardov dostopnosti do javnega potniškega prometa za vse prebivalce Slovenije. Stanje javnega potniškega prometa v Sloveniji je danes v močnem razvojnem zaostanku, poleg slabe pokritosti standardov dostopnosti, pa danes najbolj izstopa odsotnost vlaganja v sodobne informacijske rešitve. Prav tako se sistem upravljanja ni nadgrajeval in izboljševal že tri desetletja, prenova pa je bila nujna tudi glede na smernice Evropske unije.
Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) smo leta 2022 v Sloveniji področje sistemsko uredili. Država, lokalne skupnosti, potniki in izvajalci koncesij so z DUJPP – po vzoru zahodno evropskih držav, pridobili sogovornika na enem mestu, v eni pravni osebi.
V skladu z zahtevami Evropske unije, ki od držav članic zahteva izvedbo konkurenčnega javnega postopka za izvajanje medkrajevnega avtobusnega javnega potniškega prometa smo v ta namen v državi, z ustanovitvijo DUJPP, najprej sistemsko uredili upravljanje področja, ki je po novem tri nivojsko. Nato smo javni postopek izpeljali v skladu z EU zahtevami, in ga spomladi 2023 zaključili. Pred tem je država koncesije s prevozniki podpisovala neposredno, in s tem na nek način tudi manj pregledno.
Zakaj je z uvedbo novega režima voznih redov prišlo do težav v prevozih?
Že prvi dan uvedbe novega režima voznih redov so v DUJPP začeli ugotavljati, da se koncesionarji niso pripravili, kot so po pogodbi zagotovili, in da marsikje niso pravilno postavili ur odhodov, kaj šele, da bi jih uskladili s šolami. V DUJPP so bili zavedeni, saj so menili, da so koncesionarji vozne rede dobro zastavili in da so nanje dobro pripravljeni.
Ali so bile težave pričakovane?
Ob uvedbi novega voznega reda so v DUJPP odzive lokalnih skupnosti in potnikov s predlogi za izboljšave v manjšem obsegu pričakovali, vendar se je situacija z zadovoljstvom po uvedbi izkazala, da je odklonov in težav več, zato v DUJPP poudarjeno pojasnjujejo, da spremembe z izboljšavami, kjer so potrebne, uvedejo takoj. Na vsako situacijo, ki se v dnevih po uvedbi pokaže kot pomanjkljiva, takoj odreagirajo in jih skupaj s prevozniki odpravljajo.
Kdaj bodo težave rešene in korekcije voznih redov uvedene?
Vse težave bodo rešene v naslednjem tednu, zadnje korekcije pa najkasneje do konca tega meseca. Do danes so odpravili že vse pomanjkljivosti s premajhno kapaciteto avtobusov, sproti korigirajo in urejajo število dodatnih voženj ali novih ur odhodov. Usklajujejo se z občinami, s šolskimi centri in združenjem ravnateljev.
Kako se v DUJPP odzivajo na pobude in pritožbe potnikov?
Spremembe in izboljšave uvajajo v odzivanju na pobude in predloge lokalnih skupnosti in potnikov, ki jih ti DUJPP sporočijo preko elektronske pošte info@dujpp.si ali telefona 080 45 77 ter 031 333 535 . V DUJPP vsak predlog zavedejo, obdelajo in po potrebi uvedejo izboljšave, prav tako zavedejo vsako pritožbo, ki jo prejmejo na elektronski naslov pohvale-pritozbe@dujpp.si, preverijo navedbe in po potrebi uvedejo ukrepe.
Ali se kršitve sankcionira?
V DUJPP pritožbe obravnavata službi prometa in nadzora, ki v skladu s koncesijsko pogodbo ukrepata tudi s kontrolami na terenu in pogodbenimi sankcijami. Po pogodbi je znesek kazni za neopravljeno storitev 1.000 evrov. Poleg nadzora na terenu DUJPP po potrebi angažira tudi inšpektorje.
Kako so nastali novi vozni redi?
Novi vozni redi, linije in frekvence odhodov, vključno s številom avtobusov, so usklajeni s koncesionarji avtobusnih prevozov na podlagi njihovih izhodišč in izkušenj, z upoštevanjem dosedanjih dobrih praks in tradicije (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajeni in izboljšani na podlagi prometne študije, ki so jo pripravili na Ministrstvu za okolje, prostor in energijo, v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe javnega potniškega prometa, usklajevanja z železniškimi voznimi redi ter potrebami potnikov in naseljenostjo. Te izboljšave so prinesle večji standard dostopnosti, je pa nekatere potnike zmotilo, ker so z uvedbo večanja dostopnosti nekatere linije izboljšane s postanki na več postajah in z medregijskimi prestopi.
Kakšnim smernicam se je sledilo pri pripravi novih voznih redov?
Sledilo se je smernicam, da se obstoječe, dobre, vozne rede ohrani in stanje zgolj nadgradi, razširi. Tako so se z novimi voznimi redi koncesionarji pogodbeno zavezali, da od 1. 7. 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-% povečanja voženj po celi Sloveniji. Cilj izboljšav je, da se z obogateno ponudbo intervalnih in direktnih linij, prevozov v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, hitrih relacij s krajšim potovalnim časom ter linij, ki upoštevajo tudi vozne rede železniškega potniškega prometa, k večji uporabi javnega potniškega prometa privabi še več prebivalcev.
Kako so avtobusne linije danes izboljšane?
Z uvedbo novega režima voznih redov se je v večanju standarda dostopnosti medregijske direktne linije nadgradilo s postanki na več postajah in medregijskimi prestopi – nadomestili so jih bogati intervalni vozni redi. Uvedene izboljšave V DUJPP spremljajo in jih bodo v korelaciji s številom prebivalstva, prometnimi tokovi in zasedenostjo ter pobudami potnikov in lokalnih skupnosti, še izboljševali. Pri tem se upošteva tudi pobude potnikov.
Ali se je vozne rede usklajevalo s šolami?
Na očitek srednjih šol o pomanjkljivi komunikaciji ob prenavljanju voznih redov v DUJPP odgovarjajo, da so skupnost občin z novimi voznimi redi seznanili že pred poletnimi počitnicami. Koncesionarji pa so bili tisti, ki so DUJPP predstavili aktualno situacijo in jim dali smernice za končno oblikovanje voznih redov. Prav tako so bili že več mesecev pred posredovanjem voznih redov na skupnost občin prav koncesionarji tisti, ki so v pripravo podrobnih voznih redov vključevali tudi upoštevanje šolskih urnikov.
Kako situacijo s šolami rešujete danes?
Z ugotovitvijo, da koncesionarji niso imeli celotnega pregleda potreb šolskih poti, ki so del medkrajevnega JPP in da marsikatera občina povabilo DUJPP k pregledu voznih redov za svoje okoliše tega niso naredile, pomeni, da se angažma izvaja sedaj. Korekcije se uvajajo v savinjski, posavski in notranjsko kraški regiji. Na težave pri prevozu dijakov so se v DUJPP odzvali s pozivanjem prevoznikov k uskladitvi ter takojšnjim odreagiranjem in jih sedaj s prevozniki tudi odpravljajo.
Kako DUJPP postopa v reševanju težav?
V DUJPP takoj odreagirajo na vsako zaznano situacijo in jih skupaj s prevozniki odpravljajo. Vsako pisno ali telefonsko pritožbo obdelajo, preverijo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami. Takoj se odzovejo tudi na pozive lokalnih skupnosti v zagotovitvi najkrajšega možnega časa ureditve težav s prevozi. Te dni tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev na terenu, ter terenskim delom kontrolorjev iz nadzora poslovanja.
Kakšen je odzivni čas na pobude in pritožbe potnikov?
Potnik je v središču poslanstva družbe DUJPP. V DUJPP vsakemu potniku zagotovijo odgovor na njegova vprašanja, vendar potnike v tem obdobju prosijo za razumevanje, da vsem ne morejo takoj odgovoriti na e-poštna sporočila ali telefonske klice, jih pa vse obdelajo, preverjajo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami.
Kam se obrnem po povračilo stroška za nakup vozovnice?
Po splošnih pogojih in koncesijski pogodbi je prevoznik odškodninsko odgovoren za izvedbo prevoza. V kolikor storitev ni bila izvedena, se za povračilo stroška obrnite na prevoznika.
Ljubljana, 4. 9. 2024 - Z novim šolskim letom so v DUJPP naleteli na odzive potnikov, predvsem staršev otrok in dijakov, ki medkrajevni javni potniški promet uporabljajo za pot v šolo in domov, s pritožbami, da so z novimi voznimi redi utečen in dobro delujoč urnik prevozov poslabšali. Na DUJPP se obračajo z vprašanji, zakaj so ukinili nekatere linije, spremenili ure voženj in na teren poslali premalo avtobusov, s prošnjami, da se situacija čim prej rešuje.
Miran Sečki, direktor DUJPP, se na vprašanja o težavah z novimi voznimi redi odziva: »Ob vsakem začetku novega šolskega leta prevozniki v prvih dneh rešujejo različne situacije z relacijami, urami odhodov in zasedenostjo. Letos pa so te težave ob menjavi sistema postale vidnejše, saj se koncesionarji soočajo z izzivom izvedbe večjega števila relacij, ki zanje zahtevajo angažiranje dodatnih podizvajalcev in voznikov, in s tem tudi dodatnega informiranja zaposlenih in potnikov.« Ob tem izpostavlja, da so novi vozni redi dobro pripravljeni, da so se povečali standardi dostopnosti, da ukinitev linij ni bilo, da so koncesionarji sodelovali pri pripravi voznih redov in predvsem, da ima država sedaj končno možnost hitrega odreagirana na situacije, ki jih v preteklosti ni imela, kot tudi ni imela dostopov do podatkov o uporabi javnega potniškega prometa iz strani koncesionarjev.
Potnik je v središču
Potnikom, staršem otrok in dijakov, ki koristijo medkrajevni avtobusni prevoz, šolam in občinam, iz DUJPP sporočajo, da so hvaležni za vse pritožbe in pripombe o njihovem zadovoljstvu, ki so ga v prvih šolskih dneh povzročile ali zamude oz. nove ure odhodov ali premajhne kapacitete prevozov. Obenem prosijo za razumevanje, da vsem ne morejo takoj odgovoriti na e-poštna sporočila ali telefonske klice, jih pa vse obdelajo, preverjajo navedbe in uvajajo ukrepe z izboljšavami.
Poleg notranjih vzvodov nadzora izvedbe prevozov, je prav zadovoljstvo potnikov za DUJPP ključno, saj imajo kot upravljalec voznih redov možnost, da v danih situacijah izboljšave in rešitve uvedejo takoj. »Ob zaznani situaciji prevoznike takoj pozovemo, da se opredelijo do navedb pritožb, pa naj bo to zamuda, ne izvedba poti ali presežek potnikov, ki so ostali na postaji,« razlaga Sečki in dodaja, »da so s situacijami na terenu seznanjeni tudi pristojni organi in nadzor poslovanja. V seznamu pritožb trenutno podrobneje preverjamo situacije ne izvedbe voženj, za katere v nadzoru poslovanja pripravljamo tudi kazni.«
Nobena linja ni ukinjena
Z novimi voznimi redi v DUJPP niso ukinili nobene linije. Novi vozni redi, linije in frekvence odhodov so usklajene s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajene in izboljšane na podlagi prometne študije, ki so jo pripravili na Ministrstvu za okolje, prostor in energijo, v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe javnega potniškega prometa, usklajevanja z železniškimi voznimi redi ter potrebami potnikov in naseljenostjo.
»V pripravi novih voznih redov smo sledili smernicam, da obstoječe, dobre, vozne rede ohranimo in stanje zgolj nadgradimo, razširimo. Tako smo z novimi voznimi redi koncesionarje pogodbeno zavezali, da od 1. 7. 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-% povečanja voženj po celi Sloveniji,« pravi Sečki. Cilj izboljšav je, da z obogateno ponudbo intervalnih in direktnih linij, prevozov v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, hitrih relacij s krajšim potovalnim časom ter linij, ki upoštevajo tudi vozne rede železniškega potniškega prometa, k večji uporabi javnega potniškega prometa privabijo še več prebivalcev.
V dialogu s šolami, občinami in prevozniki
V DUJPP ocenjujejo, da je večina situacij in težav, ki so se ob uvedbi novega režima letnega voznega reda pojavile, hitro rešljivih v smislu takojšnje uskladitve voznih redov, dodajanja avtobusov na vožnje, kot tudi premoščanja nepoznavanja terena iz strani podizvajalcev koncesionarjev ob začetku šolskega leta. Prav tako sodelujejo z ravnatelji in lokalnimi skupnostmi v zagotovitvi najkrajšega možnega časa ureditve težav s prevozi tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev na terenu.
Ljubljana, 27. 8. 2024 – Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki skrbi za urejanje, prilagajanje in nadzor nad izvajanjem javnega potniškega prometa, s 1. 9. 2024 objavlja nov režim letnega voznega reda .
Z zaključkom poletnih počitnic bo s 1. 9. 2024 v veljavo stopil novi režim letnega voznega reda, ki so ga v DUJPP, po isti metodologiji kot počitniškega, uskladili na podlagi prometne študije v zasledovanju kriterijev večanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe JPP-ja, usklajevanja z železniškimi voznimi redi, potrebami potnikov in naseljenostjo, ter skozi usklajevanje s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota).
Novi vozni redi s posluhom za potrebe potnikov
Miran Sečki, direktor DUJPP: »Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa smo v Sloveniji področje sistemsko uredili, marsikaj poenostavili in pridobili. Država, lokalne skupnosti, potniki in izvajalci koncesij so z DUJPP - po vzoru zahodno evropskih držav, pridobili sogovornika na enem mestu v eni pravni osebi.«
Novi vozni redi skozi upoštevanje dnevnih migracijskih in turističnih tokov, po novem pokrivajo potrebe po javnem potniškem prometu tudi v krajih, kjer javnega prometa do sedaj ni bilo. Na obstoječih linijah so uvedeni intervalni vozni redi, ki povečujejo ponudbo prevozov v dopoldanskem in popoldanskem času ter med počitnicami. Določene linije imajo zaradi izboljšane relacije skrajšan potovalni čas. Na relacijah, kjer javni promet s hitrimi povezavami pokriva železniški javni prevoz pa so avtobusne linije lahko tudi ukinjene.
Močan posluh za potnike tudi v dialogu z občinami in lokalnim gospodarstvom
S pričetkom izvajanja novih koncesij za medkrajevni avtobusni javni potniški promet, ki so v veljavo stopile 1. julija letos, so v DUJPP potnikom razporede voznih redov iz prej številnih poenostavili na samo dva poenotena režima voznega reda - počitniškega in letnega, pri čemer so upoštevali tudi železniške vozne rede.
»Z novimi voznimi redi smo standard dostopnosti javnega potniškega prometa, na celotnem območju Republike Slovenije, povečali za 20 % na način, da smo večini linij dodali število odhodov, povečali število voženj v dopoldanskem, popoldanskem in večernem času, dodali vožnje ob sobotah in nedeljah in, kjer je to možno, ponudili tudi krajšo pot potovanja. Skupno smo vzpostavili kar 29 intervalnih, taktnih, voznih redov,« je povedal Sečki.
Pred zaključkom počitnic, in s tem pred 1. septembrom, ko v veljavo stopi režim letnega voznega reda, tudi številke potrjujejo, da je nov sistem voznih redov korak v pravo smer. Število potnikov se je v primerjavi z lanskim letom v mesecu juliju povečalo za 5,38 %. »Pred začetkom novega šolskega leta smo z integracijo osnovnošolskih prevozov v medkrajevne linije pomagali 23 občinam - po naši oceni smo s tem poskrbeli za prihranek 38 avtobusov, kar občinam skupno znaša kar 4,5 mio € prihranka. Z eUpravo in s povezavo baze o statusu šolajočega, smo bistveno pohitrili tudi postopek nakupa dijaških in študentskih vozovnic, ki se pred nakupom pri prodajalcu po novem identificirajo samo z osebno izkaznico,« je povedal Sečki.
Kaj bo s 1. septembrom drugače?
Z začetkom novega šolskega leta bodo v javni potniški promet ponovno vstopili osnovnošolci, dijaki in oktobra tudi študentje. Z manj turisti na poti se bodo razbremenile vožnje v smeri turističnih destinacij, z boljšo ponudbo voznih redov, pa v DUJPP k uporabi javnega potniškega prometa spodbujajo tudi med delovno aktivnimi prebivalci, tako za koriščenje poti v službo kot tudi za druge poti in opravke.
Miran Sečki je povedal: »S spremljanjem potreb potnikov in mobilnostih tokov bomo še naprej usklajevali in izboljševali vozne rede s koncesionarji, lokalnimi skupnostmi in upravljalci mestnih prometov. Zaradi sprememb bo na začetku mogoče potrebnega nekaj potrpljenja, vendar bomo nove vozne rede v nekaj mesecih izpilili.«
Med dolgoročnejšimi izzivi za prihodnost imajo v DUJPP tudi vzpostavitev sodobnega informacijskega portala za potnike, ki bo potnikom nudil potovalne informacije v realnem času in brezgotovinsko plačevanje na avtobusih. Med večjimi izzivi pa je tudi popolna integracija avtobusnega in železniškega sistema javnega potniškega prometa.
Ljubljana, 3. 7. 2024 – Slovenskim avtobusnim prevoznikom je z dnem 1. 7. 2024 v veljavo stopila nova koncesija za javne prevoze, usklajena preko Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki skrbi za urejanje, prilagajanje in nadzor nad izvajanjem javnega potniškega prometa. Z novimi koncesijami so v veljajo stopili tudi novi vozni redi avtobusnih linij.
Nov model voznih redov je nastajal v dveh fazah, in sicer v prvi fazi na podlagi prometne študije in v zasledovanju kriterijev povečanja frekvence odhodov in pokritosti uporabe JPP-ja, usklajevanja z železniškimi voznimi redi, potrebami potnikov in naseljenostjo, ter v drugi fazi skozi usklajevanje s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota), s katerimi je DUJPP od januarja 2024 dalje usklajeval podrobne vozne rede, ki so s 1. julijem 2024 stopili v veljavo hkrati z veljavnostjo novih koncesij.
Novi vozni redi z bistvenimi izboljšavami za potnike
Novi vozni redi po novem pokrivajo potrebe po javnem potniškem prometu v krajih, kjer javnega prometa do sedaj ni bilo. Na obstoječih linijah so uvedeni intervalni vozni redi, ki povečujejo ponudbo prevozov v dopoldanskem in popoldanskem času ter med počitnicami. Določene linije imajo zaradi izboljšane relacije skrajšan potovalni čas. Na relacijah, kjer javni promet s hitrimi povezavami pokriva železniški javni prevoz pa so avtobusne linije lahko tudi ukinjene. Novi vozni redi upoštevajo dnevne migracijske in turistične tokove.
Urejanje in prilagajanje voznih redov je vedno aktualno, zato bo DUJPP odstopanja in nove potrebe sproti reševal, nadgrajeval in uvajal, vse z namenom čim boljše uporabniške izkušnje potnika ter večanja in spodbujanja k rabi javnega potniškega prometa. Miran Sečki, direktor DUJPP, ob uvedbi novih voznih redov: »Ocenjujemo, da bo usklajevanje voznih redov potekalo še nekaj časa, ko bomo vsa zaznana odstopanja po potrebi reševali tudi dnevno. Se nam pa že danes preko različnih odzivov in pohval potnikov iz različnih koncev Slovenije potrjuje, da je uvedena ponudba bistveno izboljšala dosedanje stanje. V DUJPP si bomo poleg prave ponudbe voznih redov v prihodnosti prizadevali tudi na področju spodbujanja prebivalstva k večanju uporabe javnega potniškega prometa.«
Spodbujanje potnikov k večji rabi javnega potniškega prometa
Vlada Republike Slovenije je leta 2022 pristopila k reševanju javnega potniškega prometa v Sloveniji s sprejetjem Zakona o upravljanju javnega potniškega prometa, ki je bil podlaga za ustanovitev družbe za upravljanje javnega potniškega prometa. Z ustanovitvijo DUJPP je njegovo poslanstvo uvajati aktivnosti, ki bodo nagovarjale:
Direktor družbe Miran Sečki je v izjavi za medije napovedal nov model in s tem prihajajoče spremembe v medkrajevnih avtobusnih prevozih, ki bo začel veljati s 1.7.2024, ko se začnejo izvajati nove koncesije. Poleg prilagoditev nekaterih obstoječih linij med drugim predvideva tudi večje število odhodov.
Čas potovanja za potnike iz smeri Bohinja, Bleda in Radovljice proti prestolnici se bo predvidoma skrajšal za 20 minut in bo usmerjen mimo Kranja, bistveno več voženj bo tudi med Kranjem in Ljubljano, ki bodo potekale po avtocestah.
Iz 24 odhodov na 32 se bo povečalo število voženj v smeri Primorske proti Kopru, na tej relaciji bo med tednom uveden tudi enourni interval. Podaljšane bodo tudi določene linije, turističnega značaja od Izole in do Pirana, v Zasavju, med Trbovljami in Hrastnikom se bo uvedel polurni interval voženj.
Pri sestavljanju novih voznih redov v medkrajevnih avtobusnih prevozih se je tudi že upošteval predvideni železniški vozni red, ki do konca leta 2025 ostaja nespremenjen. Naslednji korak DUJPP je vstop v železniški potniški sistem in usklajevanje s Slovenskimi železnicami.
Končni cilj je integracija obeh sistemov javnega potniškega prometa.
Kaj prinašajo spremembe voznih redov v medkrajevnem avtobusnem prometu? RTV SLO
Hitreje do Bleda in Bohinja in večkrat iz Kopra v Ljubljano | 24ur.com
Nov vozni red tudi od Kopra do Ljubljane: To bodo glavne spremembe (regionalobala.si)
Direktor Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa, Miran Sečki in minister Ministrstva za okolje podnebje in energijo Republike Slovenije, mag. Bojan Kumer, sta dne 05.10.2023 podpisala Pogodbo o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z upravljanjem javnega potniškega prometa.
Skladno z Zakonom o upravljanju javnega potniškega prometa (ZUJPP) in podpisom te pogodbe se pristojnosti za upravljanje javnega potniškega prometa z novembrom 2023 prenesejo na Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa.
Podpisana pogodba ureja:
Kontakt:
Urška Ojsteršek
Služba za odnose z javnostmi
E: soj@dujpp.si